Хормоните, които контролират теглото ни и това затруднява отслабването-Ето как да ги балансирате

Много хора смятат, че загубата на тегло е просто въпрос на намаляване на приема на храна и увеличаване на физическата активност. Но не всичко е под наш контрол, както е в случая с хормоните…

Те играят много важна роля в регулирането на теглото ни. По-долу са основните хормони, които могат да ни попречат да отслабнем.

Хората, чиито нива на кортизол, щитовидна жлеза, инсулин, естроген и тестостерон са в перфектен баланс, рядко са хора, които трябва да отслабнат.

Инсулинова резистентност:
Инсулинът е анаболен хормон за изграждане на мускули, произвеждан от панкреаса. Той е отговорен за контрола на нивата на захарта, особено въглехидратите. Ето защо е препоръчително да се консумират малко въглехидрати, тъй като излишъкът им се превръща в мазнини.

Ако клетките станат нечувствителни към инсулин, те отлагат мазнини на много специфично място: нашия корем.

Глюкагон

Това е хормон, противоположен на инсулина и повишава нивата на кръвната захар. Инсулинът съхранява излишните въглехидрати, превръщайки ги в мазнини.

А глюкагонът разгражда мастните депа и ги кара да „горят“ по-бързо. Когато има дефицит в производството на глюкагон, тялото изгаря мазнините, но много по-бавно. Ако искате да активирате този хормон, тогава си струва да поддържате правилния прием на въглехидрати. Това върви ръка за ръка с лечението на инсулиновата резистентност.

Лептин
Това е хормон, който предупреждава мозъка, когато сме сити и трябва да спрем да ядем. Той се генерира от мастните клетки на нашето тяло, колкото повече мазнини имаме, толкова повече лептин се произвежда, но това не е добре, ако има излишни мазнини.

Ако има излишък на хормона лептин, тогава мозъкът става „глух“ за неговите признаци, което ни принуждава да ядем повече от необходимото. Един от начините за регулиране на нивата на лептин е чрез нискокалорична диета. За един ден, веднъж на всеки 10-15 дни, правете така наречения „ден за преяждане“, увеличавайки консумацията на калории. Но това трябва да се прави с повишено внимание, в противен случай можем да предизвикаме много висок растеж на този хормон с вече споменатите негативни последици.

Кортизол

Кортизолът е жлеза, която влияе негативно на мускулите в ситуации на стрес или претрениране. За да контролирате този хормон, трябва да спите поне 8 часа през нощта. Високите нива на кортизол са основната причина за увеличаване на мазнините по корема. В допълнение към разрушителните последици за здравето. Много високите нива на кортизол причиняват и други хормонални дисбаланси, тъй като при жените кортизолът засяга щитовидната жлеза и естрогена.

В този случай едно от най-често срещаните лечения за високи нива на кортизол е да намалим нивата на стрес, на които сме изложени. Освен че регулира продължителността на съня и увеличава серотонина, невротрансмитер, който насърчава доброто настроение.

Щитовидната жлеза
Бавният метаболизъм е друг враг на загубата на тегло. Както стресът, така и високите нива на кортизол могат да забавят работата на щитовидната жлеза. В резултат на това това намаление на хормона на щитовидната жлеза може да причини дефицит на витамин D, както и непоносимост към глутен. Симптомите на ниска функция на щитовидната жлеза включват наддаване на тегло, умора, объркване и депресия.

Ниски нива на естроген

Ниските нива на естроген стимулират апетита. Изследванията установяват, че естрадиолът използва същите биохимични пътища в тялото като лептина, хормон, секретиран от мазнини, който, когато се активира, активира глада, карайки ни да ядем повече от обикновено.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.